Noua generatie DAF - TH Trucks
InfrastructuraTop News

Construcția noului pod peste Dunăre (Giurgiu – Ruse II) prinde contur

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Construcția noului pod peste Dunăre (Giurgiu–Ruse II) nu este doar o investiție majoră în infrastructura de transport, ci și o poartă de acces pentru România în rețelele transeuropene care vor defini mobilitatea continentală în deceniile următoare.

Ministerul Transporturilor a anunțat că a primit 11 oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate, primul pas concret în construcția noului pod peste Dunăre (Giurgiu – Ruse II), o lucrare strategică pe rețeaua TEN-T.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Această nouă conexiune rutieră și posibil feroviară între România și Bulgaria este parte integrantă a Coridorului european de transport TEN-T Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, care va lega Grecia de Polonia, traversând Bulgaria, România și Ucraina, și oferind legături vitale către Portul Constanța, Iași, Chișinău și Odessa.

Etapa actuală presupune realizarea studiului de fezabilitate, cu un buget maxim estimat la 61 de milioane de lei, finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF2).

Printre ofertele depuse se regăsesc consorții internaționale din România, Turcia, Italia, Spania, Japonia, Bulgaria, Portugalia și Coreea de Sud.

Proiectul impune cerințe ambițioase pentru viitorul pod: conectivitate rutieră la nivel de autostradă și o analiză privind integrarea unei legături feroviare directe cu gara Giurgiu Nord, ceea ce ar facilita transportul de marfă și pasageri pe rutele CF102 București – Giurgiu și CF103 Videle – Giurgiu.

Un pod strategic pentru transportul continental și dezvoltarea regională

Noul pod peste Dunăre (Giurgiu – Ruse II) este mai mult decât o infrastructură locală. Acesta este un nod esențial în rețeaua TEN-T și în Programul Investițional 2021–2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România.

Potrivit documentului strategic elaborat de Guvernul României în perioada 2020–2021, acest proiect face parte din Coridorul de Conectivitate nr. 2 – Moldova, care asigură legătura pe axa nord-sud între regiunile Moldova și Muntenia, dar și conexiunea cu țările din estul Europei, la nivel de tranzit continental, pe o distanță de aproximativ 570 km.

Coridorul este alcătuit dintr-o serie de drumuri de mare viteză: Giurgiu – București, A0 București, A3 București – Ploiești, A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani, Pașcani – Suceava și Suceava – Siret.

Construcția noului pod peste Dunăre (Giurgiu - Ruse II) prinde contur

Acest coridor va susține nu doar fluxurile economice interne, ci și tranzitul continental între estul și vestul Europei.

În plus, prin integrarea unei componente feroviare, noul pod peste Dunăre ar putea deschide calea pentru o linie de tren de mare viteză care să lege Grecia, Bulgaria și România, o perspectivă care poate redefini transportul regional pe termen lung.

24 de luni pentru fezabilitate

Termenul de finalizare pentru studiul de fezabilitate este de 24 de luni. În urma acestuia, autoritățile vor putea lansa licitația pentru proiectarea și execuția lucrării.

Importanța strategică a proiectului este subliniată și de faptul că va contribui direct la creșterea eficienței rețelei europene de transport, dar și la dezvoltarea echilibrată a regiunilor din România și țările vecine.

Din aceeași categorie...

Back to top button