Noua generatie DAF - TH Trucks
InfrastructuraTop News

China: Test de rezistență a unui pod cu sute basculante, totalizând peste 9.000 de tone

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Noul pod G3 Tongling din China a fost supus unui test de rezistență cu 214 basculante, totalizând peste 9.000 de tone. Verificarea dinamică și statică validează siguranța structurii înainte de inaugurare.

China continuă să împingă limitele ingineriei de infrastructură, iar cel mai recent exemplu vine de pe șantierul impresionant al podului rutier și feroviar G3 Tongling care traversează fluviul Yangtze.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Pe 6 iunie 2025, această mega-structură inginerească a trecut cu succes testul complex de încărcare statică și dinamică, menit să valideze siguranța structurii înainte de deschiderea oficială.

Pentru acest test de rezistență, China Railway Bridge Bureau a mobilizat 214 basculante, însumând peste 9.000 de tone, încărcate etapizat pe pod pentru a simula traficul intens care va traversa zilnic această rută strategică.

În paralel, peste 700 de seturi de echipamente de măsurare au fost instalate pe pod pentru a colecta date detaliate din 19.000 de puncte de măsurare și peste 31.000 de elemente structurale.

China: Test de rezistență a unui pod cu sute basculante, totalizând peste 9.000 de tone

Inginerii au testat atât sarcina statică, cât și comportamentul dinamic al podului, urmărind cu precizie vibrațiile, accelerațiile, deformațiile și solicitările structurale ale principalelor componente: grinzile de oțel, turnurile de susținere, cablurile principale și suspensiile.

În cadrul testului dinamic, 39 de puncte de monitorizare a caracteristicilor dinamice și 18 puncte de răspuns dinamic au furnizat informații esențiale despre comportamentul real al podului sub sarcină.

Primul pod cu sistem combinat

Acest mega-proiect de infrstructură nu impresionează doar prin dimensiunile sale, ci și prin inovația structurală. G3 Tongling este primul pod cu două punți din lume care combină sistemul de susținere pe cabluri cu cel pe suspensie, o premieră absolută în domeniul construcțiilor de poduri.

Cu o lungime totală a traseului de aproape 12 kilometri, structura traversează fluviul Yangtze și integrează trei funcții de transport: autostradă, cale ferată de călători și cale ferată de marfă.

Podul principal are o deschidere de 988 de metri, iar nivelul superior este destinat autostrăzii cu 6 benzi, proiectată pentru viteze de până la 100 km/h. Nivelul inferior găzduiește patru linii de cale ferată, dintre care două pentru trenuri de călători cu viteze de până la 250 km/h și două linii de marfă, proiectate pentru 120 km/h.

O verigă esențială în rețeaua de transport a Chinei

Testul de rezistență reprezintă validarea finală a proiectului înainte de deschiderea circulației, programată pentru luna iulie 2025. Odată operațional, podul peste fluviul Yangtze va juca un rol cheie în conectarea regiunii Yangtze River Delta cu provinciile din centrul și vestul Chinei, precum Sichuan, Chongqing, Hubei și Jiangxi.

Mai mult, proiectul va optimiza întregul coridor de traversare a fluviului Yangtze, facilitând integrarea transportului regional și stimulând comerțul și mobilitatea pe distanțe lungi.

Din aceeași categorie...

Back to top button